نکاتی که پیش از سفر به بالی باید بدانید
نوشته شده توسط : triptravel

پیش از آنکه به بالی سفر کنید نکاتی وجود دارد که باید به آنها توجه داشته باشید. در این مقاله به تعدادی از این نکات اشاره خواهیم کرد.شما می توانید برای تهیه بلیط هواپیما به سایت سفیران مراجعه فرمایید.

 

از ازدحام جمعیت تعجب نکنید

بالی یکی از توریستی ترین جزایر جهان است. پس انتظار نداشته باشید که با یک بهشت دست نخورده روبرو شوید. با اینکه رهایی از ازدحام جمعیت در قسمت جنوبی بالی و و Ubud بسیار دشوار است، کسانی که به پیدا کردن مکان های خلوت و آرام علاقه دارند، نا امید نخواهند شد.

 

محل اقامت تان را با دقت انتخاب کنید

از آنجایی که ترافیک در این جزیره بیداد میکند و هوا هم بسیار گرم است، بهتر است که محل اقامتتان را با دقت انتخاب کنید تا مجبور نباشید دائم سوار تاکسی شوید. برای مثال، اگر به دنبال ریلکس کردن و آرامش هستید، نباید محله "Kuta" را انتخاب کنید و یا اگر اهل خرید و رستورانگردی باشید، رفتن به محله ی Nusa Lembongan پیشنهاد خوبی برایتان نخواهد بود. پس بهتر است که با توجه به نیازهایتان محلی را برای اقامت خود انتخاب کنید که دسترسی های لازم تا حد امکان برای شما فراهم باشد.

 

از دل درد های معروف بالی نترسید

دیگر مانند گذشته خبری از "دل درد های بالی" نیست. پس نگران نباشید. زیرا قرار نیست تعطیلات خود را در دو قدمی سرویس بهداشتی بگذرانید. زمانی بود که سالاد ها، میوه های خرد شده، یخ ها و اکثر مواد گوشتی و پروتئینی در لیست مواد غذایی ای بود که باید از خوردن آنها پرهیز میکردید، اما امروزه با بالا رفتن سطح کیفیت و اصول بهداشتی در بالی، اکثر رستوران ها مواد خوراکی ارگانیک و با کیفیتی را تهیه و توضیع میکنند. اگر در هنگام سفر، به میزان کافی آب بنوشید، خوراکی های خود را از دست فروش ها نخرید و نوشیدنی های خیابانی به نام را ننوشید، کاملا از خطر دل درد های بالی در امان خواهید بود.

 

لباس مناسب بپوشید

توجه داشته باشید که نباید در تمام مکان های عمومی لباسی که در ساحل به تن داشته اید را بپوشید. در  بسیاری از کافه ها و رستوران های بالی، باید پیراهن مناسب به تن کنید. اگر مطمئن نبودید، پیش از آنکه به این مکان ها بروید، با آنجا تماس بگیرید تا از قوانین شان مطلع شوید.

 

به فرهنگ و اعتقادات مردم بالی احترام بگذارید

اعتقادات در بالی ریشه ی دیرینه دارد، بنابراین اگر مشاهده کردید که یک خیابان برای مراسمی قفل شده است و یا راننده تاکسی شما وسط راه پیاده میشود تا شکر به جا آورد، اصلا تعجب نکیند و به آنها احترام بگذارید. تمام اینها بخشی از این جزیره جادویی هستند. اگر سفر شما با روز جشن Nyepi تداخل دارد، حتما از قبل برنامه ریزی کنید. زیرا در این روز، همه جا، حتی فرودگاه هم بسته خواهد بود. به هنگام بازدید از معبد ها و مکان های مقدس بالی، حتما لباس مناسب بپوشید. لباسی مناسب است که از شانه ها تا زیر زانو هایتان را بپوشاند.

خود را برای دنیایی از رسید های خرید آماده کنید

میتوان به بالی سفر کرد و در مهمانخانه ها اقامت داشت و از بازارهای محلی خرید کرد، اما اگر بخواهید حسابی بهتان خوش بگذرد بهتر است که بودجه سفرخود را به نوشیدنی ها، غذاها، اسپا و ... اختصاص دهید. قیمت این خدمات با استرالیا، انگلستان و آمریکا تفاوت چندانی ندارد، اما پیشنهاد ما به شما این است که در وب سایت های مختلف دنبال تخفیف بگردید تا حساب بانکی تان خالی نشود.

 

مراقب حیوانات وحشی و ولگرد جزیره باشید

تا جایی که امکان دارد از حیوانات جزیره دور بمانید. شاید آنها با نمک به نظر برسند اما ممکن است عامل انتقال بیماری به شما باشند. مراقب میمون های دزد باشید و از سگ های ولگرد بالی که عموما هم ظاهر چندان جالبی ندارند دور بمانید. اگر میخواهید به آنها کمک کنید، بهترین راه آن است که به مراکز حمایت از حیوانات بروید و به ازای هر کمکی که میخواهید به حیوانات بکنید به این مراکز کمک مالی کنید.

 

در شیشه های پلاستیکی آب نخورید

آب و هوای بالی بسیار گرم و شرجی است و طبیعی است که زود احساس تشنگی کنید، اما پیش از آنکه یک بطری آب معدنی دیگر بخرید لحظه ای صبر کنید! ماهانه حدود 3 میلیون بطری آب معدنی در بالی دور انداخته میشود، پس بهتر است به جای آنها از قمقمه هایی استفاده کنید که بتوان مجددا از آنها استفاده کرد. اکثر کافه ها و رستوران ها دارای یک دستگاه آبسرد کن هستند و شما میتوانید با یک مبلغ بسیار کم ظرف خود را دوباره پر از آب کنید.

 

کمی زبان محلی بالی را یاد بگیرید

اگر کمی از زبان محلی "باهاسا اندونزی" بیاموزید، بسیار کمک تان خواهد کرد. صبح بخیر (selamat pagi)، لطفا (tolong) و ممنون (terima kasih)

 

فصل خلوت بالی مساوی است با هوای بارانی

اگر در ماه های ژانویه تا آوریل و ماه های اکتبر تا نوامبر ، قصد دارید به بالی سفر کنید، حواستان به آب و هوای بارانی آنجا باشد. مسلما با حراجی های فوق العاده اید روبرو خواهد شد، اما ممکن است مجبور شوید که کل سفر را در محیط های بسته بگذرانید و به این فکر کنید که سفرتان به بالی تلف شده است. اما خبر خوب این است که هرچه به شب نزدیکتر میشویم از شدت باران کاسته خواهد شد، پس سفرتان به کل هم خراب نمیشود.

 

مراقب سورپرایز های طبیعت باشید

آتشفشان های بالی شدیدا فعال هستند و ممکن است آب و هوا را اندکی دچار تغییر کنند که همین موضوع بر ساعت پرواز ها، اقامت در هتل ها یا جا به جایی در شهر مشکل ایجاد خواهد کرد. پس هشدار های پیش از سفر را جدی بگیرید.

 

نگران نباشید

به طور کلی، بالی امن تر از آن چیزی است که ما در تیتر های این مقاله به آن اشاره کردیم. اما طبیعی است که با وجود 4 میلیون توریست که هر سال به آنجا سفر میکنند، مشکلاتی هم بوجود بیاید. در پایان به شما پیشنهاد میدهیم که نکات زیر را حتما به خاطر بسپارید. از تفریحات خطرناک دوری کنید، هنگام موتور یا دوچرخه سواری حتما از کلاه ایمنی استفاده کنید، احترام گذاشتن را فراموش نکنید و دقیقا همانگونه ای رفتار کنید که دوست دارید یک توریست در کشور شما آنگونه رفتار کند.

 

نکاتی که پیش از سفر به بالی باید بدانید





:: برچسب‌ها: بلیط هواپیما , رزرو بلیط هواپیما , خرید بلیط هواپیما ,
:: بازدید از این مطلب : 41
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: